Thursday, February 27, 2014

Ya Robb

Assalamualaikum



Permulaan pengembaraan yang satu ini mungkin dengan langkah yang longlai, mencari semangat yang masih lagi belum ampuh.

Mungkin aku perlu berhenti. Mencari hikmah dari Tuhan yang menghantar aku ke sini.

Atau mungkin Tuhan bertanya: "Mampukah kau dengan ujianKu?"

Dan aku bertanya pula: "Apakah Kau menyediakan aku untuk ujianMu yang lebih besar? Lalu kalau benar, aku mohon Kau berikanku kekuatan untuk aku menempuhnya apabila masanya tiba."

Aku mahu kembali kepada jalan benar agamaku. Aku mohon tangan saktiMu untuk membimbing jiwaku yang rapuh, mengangkatku ketika aku rebah, menolakku ketika aku lelah.

Kerana Tuhanku, aku tak mampu melaluinya seorang diri.

Untuk Bonda,

Kaulah segalanya...

4 comments:

Ainun Advisor 011-18695900 said...

menarik...

vitcorner.blogspot.com

DmNetwork said...

Perjalanan blog yang menarik.

Nak Anak Sihat dan Bijak

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.