Tuesday, January 20, 2009

Thank You

Terima kasih pada semua yang mendoakan ayahanda saya.

Allahyarham telah pulang ke rahmatullah pada 20 Jan 2009 bersamaan Hari Selasa 23 muharram 1430

Semoga Allah cucuri rahmat atas roh ayahanda saya.

Semoga Allah kuatkan semangat kami semua.

Haji Abu Khair bin Haji Sukor
26/05/1940 - 20/01/2009

Semoga abah tenang-tenang di sana.

p/s I just miss him so much.

25 comments:

Najmuddin Yusoff said...

Innalillah...(hingga akhir).

Salam takziah untuk kamu dan keluarga.

Alfatihah...

ńĕĕń said...

Salam takziah buat Khairyn & keluarga, semoga arwah abah Khairyn ditempatkan bersama mereka yang disayangiNYA, insya Allah.

Rasa sayu gak... teringat kat arwah emak...

izinni said...

Al-Fatihah. Takziah.

aku tau ko kuat. tenang2 ya.

aku pun rindu mak gak ni ... :,(

akirasuri said...

Takziah buat Kak Khair sekeluarga..

Moga tabah menghadapi kepergian Allahyarham.. :'(

Tenang-tenang ya..

Semoga rohnya dicucuri rahmat, amin.. Al-Fatihah..

-our- said...

Tahziah dan tabah kn hati my dear sis... Al-fatihah pd ayahanda mu

Kehelan said...

takziah utk Khairyn!

Pa'chik said...

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلۡعَـٰلَمِين
 ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
مَـٰلِكِ يَوۡمِ ٱلدِّينِ
إِيَّاكَ نَعۡبُدُ وَإِيَّاكَ نَسۡتَعِينُ
ٱهۡدِنَا ٱلصِّرَٲطَ ٱلۡمُسۡتَقِيمَ
صِرَٲطَ ٱلَّذِينَ أَنۡعَمۡتَ عَلَيۡهِمۡ غَيۡرِ ٱلۡمَغۡضُوبِ عَلَيۡهِمۡ وَلَا ٱلضَّآلِّينَ

Rayyan Haries Ean Rael@ Park Ha Ki said...

salam,

Al-fatihah....

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani
Segala puji bagiMu ya Allah yang memberikan rahmah dan kasih sayang
Selawat dan salam ke atas nabi junjungan Muhammad SAW,sahabat dan keluarga baginda

Ya Allah,
Hidupkanlah kami dengan imaan
Dan matikanlah kami dengan imaan
Gerakkanlah kami di padang mahsyar dengan imaan
Masukkanlah kami ke syurgaMu dengan imaan
Masukkanlah kami ke dalam syurgaMu kerana limpah rahmat kasih- sayangMu ya Rahman,kerana takkan mampu kami menebus syurgaMu hanya dengan amalan kami ya Allah.

Ya Allah,
Tetapkanlah kami beserta imaan
Dan keluarkanlah kami dari dunia bersama imaan
Tundukkan penggoda kepada kami[dari golongan jin] kepada imaan

Ya Allah,
Hindarkan kami dari bala dunia dan azab akhirat
Hindarkan kami dari azab sakaratulmaut,azab kubur,azab mahsyar dan azab Jahannam,ya Rahim
Semoga Kau mengampuni dosa kami dan dosa mereka
Moga kami tidak termasuk ke dalam golongan mereka yang diazab
Mohon ya Allah agar kami menjadi golongan yang mengingati mati
Mohon ya Allah agar hati-hati kami tidak diikat oleh leka dunia
Mohon ya Allah,kami termasuk di dalam golongan yang sentiasa mengambil pengajaran dari setiap kejadian ajal yang tiba

Ya Allah,
Dengan limpah rahmatMu
Pelihara saudara kami ya Allah yang telah Kau jemput menemuiMu
Lindungi dia dengan kasih sayangMu,ya Rahman
Ampuni kesalahannya ya Ghaffar
Terangi kuburnya dengan nurMu,ya Salaam
Lapangkan kuburnya dengan kasihMu,ya 'Aziz
Permudahkan urusannya ketika hisab di Mahsyar nanti,ya Halim
Mohon kami bertemu semula di syurgaMu dengan izinMu,ya Allah
Dengan rahmatMu ya Allah Tuhan kami yang Maha Pengasih.

Ameen.


semoga Allah S.W.T menempatan ayah akak dikalangan orang yang soleh' dan beriman.

amin.

bersabarlah~ he had his fair share of living. he's with the almighty, his creator.Allah love him more.

rest in peace
Haji Abu Khair bin Haji Sukor
26/05/1940 - 20/01/2009

wann said...

Salam takziah untuk khairyn dan keluarga..

achik said...

takziah utk akak sekeluarga..

Al-fatihah..

Sastri said...

takziah untuk khairyn sekeluarga... semoga tabah dalam menghadapi dugaan ini...

semoga roh allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang beriman... ameen...

Al-Fatihah...

Achik_Sufi said...

kehidupan di dunia hanyalah peluang untuk kita mencari bekalan bagi kehidupan akhirat yang kekal abadi. oleh itu, jangan ditangisi orang yang telah pergi kerana ia bukanlah perkara yang sia-sia bahkan orang itu akan bertemu dengan Allah yang maha pengampun lagi maha mengasihani.

untuk Khiryn: moga Khiryn sentiasa mendoakan kesejahteraan ayah di sana dan semoga doa dan amal soleh yang kita lakukan untuknya akan termasuk apa yang telah disebutkan oleh rusulullah di dlm hadis beiau yang masyhur. moga ayah Khiryn akan ditempatkan bersama anbiya' wal auliya' was salihin...amin.

ona said...

salam,

semoga Allah memberi kekuatan kepada hambaNya ini. Ujian ni maha berat. lembut tanah dipijak tapi hidup perlu diteruskan. Doa jangan putus. belajar kene habiskan kerana ini cita-cita arwah..

ona said...
This comment has been removed by the author.
rizal hashim said...

Salam takziah daripada kami sekeluarga. Al-fatiha

DeeN said...

Kak, maaf saya lambat tahu. Semoga akak tabah. Ya, saya sgt faham bukan senang utk menerima situasi demikian. Pengalaman banyak mengajar.

Semoga arwah ayahanda akak dicucuri rahmatNYA. Ditempatkan dikalangan umatNYA yang beriman. Kuatkan hati, kak. :(

Fida Ruzki said...

Takziah harny. Aku sebagai kawan hanya mampu simpati. Alfatihah

thaliana_damia said...

takziah ...semoga roh abah awak di tempatkan bersama sama orang beriman di Jannah

||alis|| said...

salam takziah..
peluk dari kejauhan agar dapat beri sedikit kekuatan buat kakak disana.

cucumatlela said...

TAKZIAH..
AKU DAPAT RASA KAN KEBAIKAN KAU DAN SUDAH PASTI IA NYA DARI KEBAIKAN BAPA KAU...
LALU TIADA APA YG NAK DI SANGSIKAN TENTANG KEBAIKAN YG TELAH DAN SEDANG DI KECAPI AYAHANDAMU DI SANA. AL-FATIHAH...

bimmer553 said...

salam takziah dari kami sekeluarga. semoga anda sabar menghadapi dugaan yang MAHA ESA. Al-Fathihah

AINA said...

Salam...
Harny, setiap minggu aku akan layari blog ko;(baca nukilan teman lama dan jauh kerana aku kagum dengan ketabahan dan tindakan ko, jauh mencari ilmu), tapi untuk sepanjang minggu lepas tak punya kesempatan. Hari ini, aku rasa terkejut baca entri ko.

Semoga ko akan terus tabah dan berdoa moga arwah Haji Abu Khair ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.. Salam takziah untuk emak, kak long dan semua keluarga. AL-FATIHAH

orangjahat said...

Assalamu'alaikum...

May the peace and blessings of Allah unto arwah. He has done his part in life, and Allah's promises must come true.

May Allah grant you strength to go on with your daily chores.

Allah will reunite both of you in Jannah, insyaAllah.

kingbinjai said...

takziah, semoga rohnya dicucuri rahmat

drbubbles said...

salam dari malaysia,

Takziah dari kami di Islamic Relief Malaysia.Maaf hanya baru hari tahu kerana begitu sibuk dengan Gaza sehingga lupa nak menjengah blog rakan-rakan di Glasgow.

Saya masih terkedu membaca entri ode itu.