Wednesday, July 23, 2008

Have a break, have a .... heart attack!

Sat... sat....

Ingat boleh pendam. Baca sengsorang. Marah sengsorang. Ya lah, aku ni bukan jenis yang expressive orangnya terutama berkaitan dengan hal-hal yang sangat peribadi. Kalau aku 'bercakap' pun, apa yang aku luahkan tu pun cuma sepuluh peratus aje apa yang aku rasa sebenarnya. Tak reti sungguh.

Jadi cukuplah sekadar aku katakan aku 'jijik' dengan hal muzakarah/rundingan PAS dan UMNO.

Kenapa HADI nak layan sangat hal ni? Awat hang degil sangat tak nak dengar cakap?? Takkanlah hang dah lupa dulu hang pernah kena cekup jugak masuk ISA dulu tu sebab apa?

Huh! Marah ni! Jadi aku nak pi sejukkan hati sat. Jom! Tengok wayang, pas tu kita pi makan ayam kakakaka
(Aku tengok cerita Mamma Mia. Cerita muzikal Meryl Streep, Julie Walters, Pierce Brosnan, Colin Firth dan Amanda Seyfried to name a few. Tengok wayang tu buat aku rasa macam nak berdiri dan menari jer dalam panggung kakakakaka. Menyanyi tok sah ceritalah, mana yang aku ingat lirik, sakan jer aku melalak - err... tapi masih selow selow je tau)

Dan dalam keadaan jangka waktu aku yang tak berapa nak betul ni, aku rasa sungguh malankolik. Dan lagu Whiter Shade of Pale dok main-main dalam kepala kotak aku. Dan aku ripped ini dari OJ's website. Yes OJ, you are to be blamed for all these madness!


The happiest people in the world are not those who have no problems, but those who learn to live with things that are less than perfect.’

A group of graduates, highly established in their careers, got together to visit their old university professor. Conversation soon turned into complaints about stress in work and life. *

*Offering his guests coffee, the professor went to the kitchen and returned with a large pot of coffee and an assortment of cups - porcelain, plastic, glass, crystal, some plain looking, some expensive, some exquisite - telling them to help themselves to the coffee.

When all the students had a cup of coffee, the professor said: ‘If you noticed, all the nice looking expensive cups were taken up, leaving behind the simple and cheap ones.

While it is normal for you to want only the best
for yourselves, that is the source of your problems and stress. Be assured that the cup itself adds no quality to the coffee. In most cases, it is just more expensive and in some cases even hides what we drink. *

*What all of you really wanted was coffee, not the cup, but you consciously went for the best cups… Then you began eyeing each other’s cups.’

Now consider this, said the professor, ‘Life is the coffee; the jobs, money and position in society are the cups. They are just tools to hold and contain Life, and the type of cup we have does not define, nor change the quality of Life we live. Sometimes, by concentrating on the cup, we fail to
enjoy the coffee God has provided us. Enjoy your coffee!’

The happiest people don’t have the best of everything. They just make the best of everything. Four things to take note of in life…

1. Live simply.
2. Love generously.
3. Care deeply.
4. Speak kindly.

Shine a light & enjoy your Coffee today!!

7 comments:

ELLEMILANO7 said...

Jangan marah2...ada baik lepas balik makan ayam ngan tengok wayang tu hang belajaq photoshop...'errr...camne nak kecikkan gambar?...payahnya soklan!

Lain kali kalau tension wat cam aku...pi tepi pantai pastu jerit kuat2 sebab takde saper nak marah,kalau jerit tepi balcony kang ada lak selipar jiran hinggap kat muka!

ńĕĕń said...

Salam...

Tulah kan, mcm tak belajar dari sejarah je kan... macam tak tahu je perangai puak amno tu camna? Dah Tn Guru Nik Aziz kata tak kan ada muzakarah ngan amno, yang dia tak nak ikut tu kenapa? Last2 isu tu gak yang dibangkitkan oleh puak2 amno ni... Tak kan nak masuk lubang kali kedua...

Apa2 pun relax... citer apa kat wayang tu?....

Pa'chik said...

hahah... ada la tu yang gian nak jadik menteri, tembalan, supar, exco... haha...

Pa'chik said...

tghh tu... sebelum ni dah ada suara-suara tak nak dia jadik presiden... tambah ngan isu ni.. lagi cepat la...

khairyn said...

salam

elly
hahaha.. ok la tu aku ingat sikit2 photoshop tu pun versi 5 lepas tinggalkan 8 tahun kakaka. Macam tempelan budak2 buat lak aku rasa kakakaka

neen
tu yg tak paham tu awat dia buat lagu tu? Takkan la dia tak masak2 lagi hal politik dalaman neh.
Woah! Tadi tengok Mamma Mia. Mari menyanyi dan menari dalam panggung kekekekeke

pa'chik
tu lah .. mana nak jadi menterilah timbalan menteri lah, bla bla bla. Nyampah aku. Aku doakan Datuk MB Kelantan panjang umur dan sejahtera lah hendaknya. Yang lain2 tu.. ish!

orangjahat said...

huhuhuhu..

it's ironic that the name "UMNO" actually derived from the word 'Amanu, an arabic for "People who believe".. orang2 beriman..

or so i've heard.. Malaysia is in turmoil, I feel like flying away from here and onto cik mimi's side.. :p

ciklynda said...

Toksah laa emo2... Politikoss kat Malaysia nih, dh jauh aa dr mission nyer.. huhu..

ceh OJ.. aku puk kang!!