Monday, December 29, 2008

Selamat Tahun Baru

Selamat menyambut tahun baru 1430 Hijrah.

Azam?


Satu saja

Nak lebih belajar. Belajar bersyukur dengan apa yang aku ada dan apa yang aku tak ada. Bersyukur diberi peluang satu hari lagi di muka bumiNya. Belajar redha hanya selepas berhempas pulas mengubah nasib. Dan yang penting belajar lebih untuk bersabar.

OK semua senyum.



Oh lupa...

ini ayam tergolek yang aku buat masa Hari Natal.



hehehehe.. sila lah terliur.




TWO

Sebenarnya malas nak sembang bab ni.. tapi aku kan sangat passionate dengan bab-bab humanitarian ni terutama tentang Palestine. Berpuluh-puluh tahun sudah, tapi keadaan masih tak berubah, malah bertambah buruk. Dunia sibuk dengan genocide Hitler yang dah mati berpuluh-puluh tahun lepas.. tapi dunia konon-kononnya tak mahu lupa peristiwa itu. Kem kat Auschwitz pun dah jadi tempat bersejarah. Nak bagi dunia ingat yang peristiwa itu pernah berlaku. Tapi dunia lupa yang genocide sebenar-benarnya masih berlaku. Kat mana? Kat Semenanjung Gaza.

bla bla

sapa dah baca aku membebel... terima kasih.

Allah will not change the condition of a people until they change what is in their hearts.

Sesungguhnya setiap umat Islam itu adalah bersaudara.


Dear Allah, there goes my new year resolution!

12 comments:

Najmuddin Yusoff said...

Khairyn, selamat tahun baru (Hijriah dan Masehi).

Oh, bercakap tentang azam. Walapun aku tidak pernah secara rasmi meletakkan apa-apa azam, aku rasa tahun ini aku kena tanam azam yang sama dengan kamu. Belajar lebih untuk bersabar. Kerana aku ini kadang-kadang gila!

khairyn said...

tok,

aku rasa cukup setengah haul, azam aku nak lebih sabar tu entah terbang ke mana dah...hahhaha. gila? hahahaha

Pa'chik said...

waa... tlebih rajin wat entri nih...

seblah ayam tu masak cemana?

Rayyan Haries Ean Rael=R.H.E.R said...

sslam,

happy new year Hijri and Gregorian!

how are you?

nice roast chicken!(^_^)

ona said...

salam maal hijrah..

semoga tahun mendatang lebih membahagiakan kepada semua..umat Islam lebih aman dan dilindungi..tuan punya blog ni dapat bertemu jodoh yang baik untuk dunia dan akhirat.Amin

DeeN said...

Sabar, memang satu perkara yg susah nak buat. Saya pon sabar, tp selepas dah nyesal buat 'hal'. Hehee.. susah kalo tak bertekad.

Salam Maal Hijrah, kak.

kingbinjai said...

selamat

ELLEMILANO7 said...

selamat tahun baru...

sabar yek..? aku rasa aku nak belajar sabar tu dari zaman tok kadok lagi, kadang tu baru je nak belajar sabar dah ada babun2 yg menguji tahap kesabaran aku, dah tu nak wat camne aku memang dilahirkan berapi...hahaha...

aku kan lahir tahun singa pastu api lak tu makanya sesuweiii sangat dah kan...SINGA + API = AKU

camne nak sabar haaa... itu kena ler cari makhluk yg dapat mengurangkan tahap 'kehilangsabaran' aku ni...wakakaka

izinni said...

salam tahun baru.

sabar? hmmmmm ... satu seni yang masih sangat sukar untuk dikuasai dan diamali. masih terkial-kial ni ...

elle,
sejak bila pulak ada tahun singa nyah oiiii .. tahun rimau ada la. ehehehhe

Ainin Naufal said...

selamat tahun baru hijrah dan 2009.

seksi ayam tergolek tu yek. dh lama aku tak menggolekkan ayam kat ovenku.

pssstt, sapa mamat dgn nama tergeliat lidah kt atas tu?

ELLEMILANO7 said...

izinni...

oooh bukan tahun singa ka? tukar sudah ka skarang?..hahahaha...

kita main hentam je sbb singa tu binatang yg kita suka itu pasal ler kita cakap singa...hehehe

khairyn said...

pa'chik
tu entri tertunda yang tak dipostkan. Sebelah ayam tu sangat la sedapnya hahaha

Haries
Salam :)Happy New Year
roast chicken memang sedap.

Ona
hahaha
amiin

Nur
ya sangat2 susah

king
Selamat juga

Elly
hahaha. Kena belajar sabar lagi tu. Kau macam kemenyan bakar. Berasap jer hahaha
Apa kata kau cari makhluk Gaban jer la hahaha

Izinni
Sabar. Ada masa aku extreme ada masa aku langsung tak de sabar hahahaha

Ainin
Golek la ayam. Kira ok gak ler ayam sekor tu. Kurang lebih £5 sekor. Kira muat sangat2lah dalam ovenku hahaha.
Itu budak baik tuuu.

Elly
jangan jadi macam ex-stringer aku. Pi cover lion dance dia kata tiger dance. Dah aku terbayang benda lain plak dalam kepala kotak aku. hahaha