Monday, March 31, 2008

Fitna

Lepas satu.. satu pula yang jadi.

Satu lagi propaganda nak memburuk-burukkan Islam. Musuh Islam semakin bersaing hendak menjatuhkan agama suci ini. Dari secara halus hingga ke cara yang paling kurang ajar. Filem pendek Fitna kali yang kedua dibuat oleh karyawan dari Belanda. Sebelum ini filem pendek ini juga dilahirkan di Belanda. Di terbitkan oleh seorang wanita yang sudah murtad. Seperti yang itu, video yang ini juga atas idea seorang Ahli Parlimen yang memang benci dan cemburu pada Islam dan Muslims. Sebabnya? Semakin ramai orang Islam berada di Belanda dan di bumi Eropah. Si Geert Wilders ini bimbang di Eropah Western Civilisation hilang dan diganti dengan Islamic Civilisation pula. Dia lupa tamaddun Eropah itu asalnya dari mana? Kalau tidak ada Islam, entah-entah mereka masih lagi berperang sesama sendiri, tidak tahu mandi dan buang air merata-rata!

Kamu, kalau tak dapat menonton video ini di sini, terus saja ke web ini.






18 comments:

Unknown said...

aku selalu terfikir, apa orang macam aku boleh buat.

kalau kau jumpa minah nude kat bawah ni, err... laa.. nak kirim salam pun tak boleh, sbb khabarnya dah murtad. wallahu a'alam.

fuh, makin panas blog kau ni.

akirasuri said...

Ah! Seber slow sangat..
Kang malam mai tgk lagi lagi..
Haish!!

Emmm..
Dorang ni macam-macam..
Yang terbaru semalam sy tgk kt berita pasal teater de satinic verses..
Bengong gila..!!

Rasa cam hopeless jek..
Tatau boleh buat apa kat orang-orang jahat ni..
Huwaaa!! :((

Unknown said...

tersyasul terkomen pasal minah ni plak kat sinin. hehe... hrap2 tidak benar sama sekali.

khairyn said...

salam

ainin
doakan untuk dia. Itu saja senjata yang termampu buat masa ini.

Aku pun teringin nak jumpa dia. Entah.

ati
si Wilders rasa threaten sebab sudah ramai umat Islam di Belanda. Masjid pun sudah lebih 200 buah di sana.

InsyaAllah, satu hari nanti hendak juga mentelaah buku satanic verses tulisan si Salman Rushdie ni.

hopeless? nak jihad tak?? hehehe

ainin (lagi)
komen aje la kat mana2 pun. Aku tak kisah.

Unknown said...

Apsal la diorang ni dengki sangat ngan Islam ek.
Nampak sangat Islam tu best kan.
Sebab tu la tak berenti diorang nak attack orang Islam dan tentang Islam.

Btw, kita dah tukar link baru ;)

akirasuri said...

Secara halusnya saya pun tengah berjihat jugak ni :))
Rasulullah kata jaga ibubapa tu kira jihat..
Huahuahua..

Erk! Yang ni nak jihad cane ek?
Jihad dengan penulisan boleh ke?
:|

akirasuri said...

Oh! Saya pun teringin nak baca jugak buku tu tapi dekat Malaysia mana ada jual..
Erk! Kalau kak khair jumpa kat sana..
Nanti balik Malaya, saya nak pinjam ek :D

*kenyit mata*

izinni said...

watched it and don't anything 'threatening' about it.

TAPI penggunaan ayat2 dari Quran dan dikaitkan dengan kejadian2 'terror' yang menjadikan film tu teramatlah menghinakan.

memang filem tu antara FITNAH terbaru yang melanda umat islam sekarang tapi apa tindakan kita, kita dan kita?

secara tidak langsung isu FITNA ni dah overshadow apa yang jadi kat Palestine. too much things are happening and yet we are hopeless in how to counter them.

kat mesia sekarang dok suruh boycott barangan holland. Mydin dah mulakan boikot. nampak gayanya parents yang dok bagi minum dutch lady kat anak2 depa kenalah tukar menu susu yang lain.

sickening people kan? aku sampai tak terkata apa dah ni ...

Mimiamilia said...

banyak baca komen org pasai filem ni. Maidyn kat malaysia pun pon dah pakat boikot barang diorang. Macam-macam pendapat kuar.Boikot atau tidak? Jika boikot yang kena tu satu negara.Negara yang ramai juga beragama islam. Tak boikot nanti takde siapa yang sedar. Individu atau pun kerajaan. Boikot bagi impak ekonomi (kalau berjaya) dan hopefully dapat push kerajaan Belanda mengenakan tindakan undang-undang pada pembuat filem. Tapi kenyataan dah dikuarkan. Kerajaan Belanda mengutuk filem ini.tapi apa tindakan yang di ambil?atas dasar hak bersuara,tiada tindakan di ambil. So, boikot atau tidak? up to u..

Sokong kerajaan Indonesia, tak bagi si Girt Wildeer ni masuk negara Indonesia.Awat Paklah pun tak buat lagu tu gak?

Awat OIC tak bersuara pun?Pak Lah ni tidoq lagi kot.

Anonymous said...

Salam....

Yes, Pak Lah tidoq lagi... & tengah dok fikir camna nak pertahankan kuasanya. Isu2 yg lain dia tolak tepi dulu.

iu rf said...

bukan paklah da x pegang oic ke.. negara lain peganng leni. tp x igt sape .. kelmarin awal2 tayang filem ni .. ade dgr suara drp oic.. nampak sikit suara dia banding paklah pegang dulu.. sik zzzzzz saje... hohohoho..


bunuh aje si geert tu.. muka mcm dragon ball yang jahat tu.. grr... nak tempeleng ajee...

zorrokantoi said...

memang western civilization tak pakai pun sebab mereka masih buang air merata rata. kalau tak percaya cuba pergi bau tepi pub pub di sekitar great western road pada malam jumaat.

Mimiamilia said...

betul2 sokong en bimmer!
mereka ni claim konon la paling bertamadun..padahal lagi teruk adala.

DeeN said...

Dengki diorang tuh. Dangkal pemikiran diorang tuh. Kunun2 pandai sangat. Apa ke hei!

Geram sungguh tgk pembohongan yg sangat terang lagi nyata tuh. Diorang takut sebenarnya. Ye lah, umat Islam kalo perang atas nama Allah swt dan meninggal dikira Jihad dan dijamin syurga buat mereka. Si kafir macam diorang apa dapat. Hish!! Nak kene macam Si Salman tu kot si Geert nih!?

khairyn said...

kema
dorang ni nak jawapan tapi bila jawapan tu dah ada kat depan mata tak mahu pula terima. Tu yang jeles semedang dengan Islam.
Err... alahai, daku belum update link barumu

ati
errr... jihad yang itu lah. melalui tulisan. tapi err.. adakah dapat ku berjihad melalui fizikal? hihihihi.

Buku tu ye? Nanti ai cari dulu ye. Buku ni dalam kategori fiksyen. Dah jumpa kat Borders tapi rasa bersubahat pula kalau membeli. Ai ingat nak pinjam kat perpustakaan jer la yu.

izinni
Bagi aku itu salah satu tujuan ia dibuat. Alihkan pandangan dunia pada Palestine. Menidakkan hak asasi manusia, menghentak maruah dan daulat mereka berkali-kali, meletakkan mereka dibawah garis kemiskinan, membunuh dan melanggar setiap klausa dalam Geneva Convention.

Sebab itulah Qur'an itu diturunkan untuk orang2 yg MAHU BERFIKIR. Dia tak mahu berfikir. Dia dungu.

Pasal boikot pula, apa agaknya yang kita dapat kalau boikot barang2 dorang? Kalau aku, aku petisyen saja untuk Geert Wilders dilucutkan jawatan. Hah! Gentlemen's Game.

Some people are sickening. Buat aku nak muntah.

mimi
For me, boikot tidak membawa apa-apa impact sangat. Dah berapa lama orang kempen boikot M&S, McDonalds et al, tapi impactnya sangat lah kecil. Sedar atau tidak most giant companies are owned by 'these people'.

Mereka memang mengagungkan kebebasan hak bersuara, walaupun kadang2 terlebih kurang ajar. jadi apa tindakan kita? For me, to understand is to know. So kita dah tahu apa filem ini, kita dah faham apa tujuan dia. But will it give any impact? IMHO, no. I treat is like a B Class movie. No substance, no story. It's merit to watch (to appease my curiosity) but does not merit any review. TONG SAMPAH!

neen
orang tidur ni kita tolak jatuh dari katil jer

khairyn said...

ayu
rasanya dah tak lagi kan? Apa pun OIC tak berminat sangat dengan isu macam ni. Dorang lebih berminat nak naikkan harga minyak se-tong jer.

Dragon ball ek? alahai.. errr suka gak tengok dragon ball tu dulu lalala

bimmer
Yep. Their so called civilisation is crumbling. In fast pace. Yang buat menyampah tu, dorang memang la bangga sangat dengan Western Civilisation, memberi kebebasan dalam apa saja. So the new version of Western Civilisation is to kencing merata-rata hahahaha

Cik Mimi (lagi)
Tamaddun yang jatuh bersepah. Macam ni la jadinya. Belajar Western Sociology ni memang mengajarku banyak perkara. Melihat kebodohan mereka ahahahaha.

nur
Pernah seorang rakan bertanya kenapa ekstremis Islam sanggup bermati-mati kerana agama? Takkanlah sebab 'gundik dalam syurga?'
Saya kata sebab dalam Islam mati itu adalah permulaan perjalanan sedangkan bagi mereka mati itu adalah penamat perjalanan. Tapi bukan bermakna kita tidak menghargai hidup seketika kat dunia ini. Heh, dia pening kepala hehehe.

Buku Salman itu kategori fiksyen. Macam buku Dan Brown juga. Salman dikatakan menghina Islam melalui Satanic Verses dan Dan Brown dihina (segelintir) kerana dogma dalam Kristianiti. Satu isu yang sangat menarik sekiranya kita dapat memandang dari perspective atheist.

Wah pening kepala kotakku!!

QUDS REALCLOCKWISE said...

salam.......
apa nak hairan bila seorang kafir menghina islam?...sebab dia tak faham ...yg hairanya bila org Islam yg menghina Islam...
menidakkan hukum Allah adalah penghinaan terhadap Islam dan Allah..

khairyn said...

cucumatlela

aku tak hairan sebenarnya sebab memang dia dungu. Dia rasa tercabar sebab Islam memang sedang berkembang di Belanda khasnya dan di dunia amnya. tercabar kerana kebebasan yang mereka agung2kan itu sudah menampakkan kebobrokan dan kejatuhan society mereka sendiri.

Bab orang Islam sendiri yang menghina agama bagi aku itu ego. Merasa diri lebih besar dan tinggi darjatnya dari Allah. Mereka pula yang nak rasa 'bebas'

ish awat aku merapu tengah2 mlm ni????