Saturday, April 05, 2008

R.I.P

Elly - Ko dah tanya mak dia ada umah x esok? lepas meeting tghari aku akan pergi ngan zura... mungkin dlm kul 4-5 aku smpi ler.. x yah suruh mak buat karipap ke bihun ke bagai kang teruk abah nak kena ligan ayam tp kalu ada mempelam tu mmg leraku x malu nak mintak! haha..

Aku - Mak mtk ko tel dulu dlm kul 10am. Nak kompem kul brapa kome smpai. mangga ada. Debab tp msih muda belia lg. Belasyan ada. Weh amik gambar la tepek kat blog. Rindu kat pokok mangga huwaa!

Elly - Demi hang aku akan amik gambo pokok mangga. pakcik jual belasyan, abg2 yg meniaga ikan bakar ngan cencaluk, zoo melaka,plaza tol air keroh, kilang maggi, traffic light kat umah hang ngan gambo ketua kg hang skali.. ada apa2 lg?

Aku - Boipren aku skali ek? kaki 4 itam legam hahahaha

Elly - Ya.. ya kalu dia lari aku akan ligan smpi aku berjaya amik gambo dia.. umah jiran belakang umah nak x?pokok serai, daun pandan.. lg satu gambo bilal ngan pak imam taman hang pun akan aku tepekkan kat blog.

Aku - hang ni! Aku kat dlm library! mana blh gelak!! Bencilah! [kepala kotak aku sedang membayangkan elly dok aci ligan kucing sambil pegang kamera fon]

Elly - Hahaha... hang mesti tgh gelak angin sambil bergegaq... ingatkan hp je vibrate.. muahahaha

Rehat sambil pasang YM. Tiba-tiba kekanda aku tegur.

ladychoon: salam

ladychoon: ada ke?

ryhano: salam ada

ryhano: tapi tak leh lama

ryhano: tengah buat essay

ladychoon: ooo… sama la…

ladychoon: dah nal balik dah ni

ryhano:ooo

ladychoon: ada nak pesan pape kat mak ke?

ryhano: tak pe tak pe… cuma elly nak mai umah esok

Bla bla bla

ryhano: kucing itam aku tu ada lagi ke kat rumah

ryhano: wakakakaka

ladychoon: dah tukar color… kuning

ladychoon: ada anak lg

ryhano: aik? Camno boleh buat colouring ni?

ladychoon: baper eko aku tak cek lak

ryhano: dah buat sex change plak tu

ladychoon: bukan yg itam tu la.. kucing baru

ryhano: laa itam pi mana?

ladychoon: yg itam dah selamat…jd santapan mat2 nepal kat situ

ladychoon: agaknya laa…

ryhano: biar betul! :(

ryhano: cis!

ladychoon: sbb mak kata tetiba jer ilang

ryhano: ko ni…

ryhano: sudah :'(

ladychoon: betul la… sejak dorng dok sewa kat area tu…

ladychoon: byk kucing ilang

ladychoon: kucing parsi ke**** dpn umah tu pun ilang…

ryhano: naper tak nampak bulu2 dlm longkang ke?

ryhano: depa buang kat mana?

ladychoon: mana aku tau… orng dia kan kreatif… mana tau kulit tu dorng jemur pas tu goreng at kopok ke?

ladychoon: keje kilang… bpr sgt gaji dpt…

ladychoon: nak bayar sewa umah lg….

ladychoon: so kena la jimat… cari mkn free

ryhano: ko ingat ni bab* ke?

ryhano: kulit boleh buat kopok

ryhano: bab* boleh ler.. tak de bulus

ryhano: kucing berapa juta la bulus dia

ryhano: susah nak tarik satu2

ladychoon: goreng sekali laaa… kan bila dah jemur lama2 … dia kering jugak

ladychoon: :D

ryhano: perkh!

ryhano: lapar la plak :-S

Bla bla bla


Ni Bandit. Kucing jantan kampung bodoh jer. Kurus kediang, tapi cekap curi ikan bonda aku. Aci ligan pun laju. Kecoh kalau masa aku ada saja. Kalau aku tak ada, pandai pulak dia bawa diri. Ayahanda aku cakap biar dia kurus, senang nak larikan diri bila kena baling ngan senduk bonda. Sebenarnya ayahanda tak mahu dia jadi macam kucing putih aku dulu. Debab. Nak kejar tikus pun tak larat. Aku selalu ugut nak spray cat itam kat perut Bandit yang putih tu. Kurang ganas sebab ada white patch. Kalau hitam semua baru ganas. Boleh jadi kucing hantu. La ni dia pun dah tak ada... sedehnya.

Eh! Betul ke orang Nepal makan kucing? Musykil lah. Memang lah dah ramai orang Nepal duduk kawasan perumahan tu sebab depa kerja kilang dekat-dekat situ. Memang orang Taman kata kucing dah semakin berkurang tapi tak ada bukti yang jelas mengatakan orang-orang Nepal ni jadikan kucing delicacy dorang. Tak nampak bulu sepah-sepah ke, tulang temulang ke, belulang ke. Kat mana dorang buang bangkai? Aku tak sempat pulak nak interview dorang tanya, sebelum datang sini. Kalau benarlah mereka makan kucing, errr.... sedap ke?

p/s - kita tunggu cik Elly sama ada dia akan upload gambar atau tidak. Terakhir aku text dorang, mereka katanya tengah berseronok berjalan-jalan kat Jonker St. Hah! Baru korang tahu Melaka ni best!

19 comments:

mudin001 said...

Aku tak suka kucing. Tapi Adam suka bukan main.

Pa'chik said...

oh.. biasa la tuh... myanmar pun suka gak makan kuceng kalau terdesak nih... anjing pun.. ekekek...

rasa cam arnab kot... hehe...

izinni said...

errr cakap kat elly aku pun nak mangga gebu tu buleh tak? ekekekke

banat @ saffa @ hazwani said...

salam~wah....entri yang menyeramkan!

kak nisa...agak2nye kan, btol la rasa dia cm arnab
waaaa...sedapnye!

ńĕĕń said...

Salam...

Tak der bela, tp sepupu ada ler, kekdg kita org pakaikan kucing2 tu baju, terutamanya lps time depa dimandikan... nampak cute jer... yg letihnya depa ni tak reti tangkap cik siti.

Nak exam ke? Good luck!

khairyn said...

salam

tok
anak buah aku lain cerita. Depa geli.

pa'chik
ye kot, tapi kan. Macamana dia lapah kucing2 tu? sebab jiran2 tak de plak dengar binatang ni menjerit ke?

izinni
haiyak! aku tak tau la dorang ambik ke tak mangga2 tu. mak kata muda lagi. Hoh! ko jalan2 le Melaka hehehe

Saffa
aaah! Saffa dah try ke? hehehe

neen
oh tidak! kucing dipakaikan baju??? melanggar hukum alam. hahaha. Tak berapa suka kucing parsi sangat sebab malas. suka kucing kampung yang aktif.

akirasuri said...

Ah! Bandit ni buat saya teringat dekat Cheq Tam saya la..
Apa khabar agaknya si cheq tam tu dekat SP ek..
Huhuh!

Aha! Masa saya dok dekat Spital aritu..
Ada sorang kakak orang asli ni cakap..
Orang myanmar suka makan kucing ngan anjing..
Dia kata daging anjing yang banyak luka2 lagi sedap dari daging anjing yang gebu-gebu.. :|
Haish!!

ńĕĕń said...

Salam...

Kucing2 tu kucing kampung, Belang, Putih & Cicak (mana dpt nama Cicak tu kena tanya sepupulah), yang parsi dah meninggal, namanya Tin Tin - mmg betul pun malas. Pakai baju tu pun kejap jer. Yg ada ni yg baru, adalah dlm 2 thn lebih, depa aktif, tu yg bila depa main2 kat luar kita org kena tengok2kan, manalah tahukan kot jadi makanan org2 tu. Kesian kan.:'( Tp pelik kan camna lah dia org tu sanggup mkn kucing.

hayad said...

Khairyn! Saya sudah beli buku anda :)

Pa'chik said...

oit... dia lapah yang dah mati.. mana nak jerit lagi kucen tuh.. hahah... deme pancung terus kot... tu yang terus diam... huhuhu...

zwitterion said...

ni gambar menggoda Bandit ni..:)
Saya tak suka bela kucing..cuma kalau ada kucing yg mai umah, bagi la makan..

aniM said...

hi..nice blog!

nUr@dDeEn said...

Owh! Teringat arwah kucin yg dah kembali ke Rahmatullah 7-8 tahun dulu. Kembar. Yg 'sorang' lg menyusul kendian. Sedih kut tinggal 'sorang'2. HuHuHuHu...!

Er..er.. dulu cikgu sains saya ada citer. Kucing nih sedap. Macam arnab jugak. Tak tau la dia penah makan ke tak. Dulu cikgu saya nih (waktu zaman jahiliyah beliau) penah makan otak monyet jugak. Sedap katanya hua hua hua hua hua!!

blackpurple @ jowopinter said...

Punyalah banyak nama, Bandit juga yang dipakai. Hahaha!

ELLEMILANO7 said...

aku masih tak paham ngapa kau suka kucing kaler itam? kurus melidi pulak tu...tengok si bandit tu habis comel ler tu amik gambo ngan mata kuyu dia tu!
hahaha....sebenarnya kucing yang ganas bukan berwarna itam tetapi kucing yang sedang bergaduh itu sebenarnya yang lebih ganas...tak kira ler kaler apa sekali pun..wakakaka...wwweeeeooooowwww...gggggrrrrrr

zahila said...

bandit.
hitam sungguh dia!
takut pulok aku nengoknyer
hehehe

Pa'chik said...

sebenarnya kuceng yang paling ganas adalah kuceng betina yang tengah mengawan... sebab tu kucen jantannya terus lari lepas tu... kalau kena cakar masa tu.. memang maut lah jantan tu, pasal masa tu kuku dia penuh ngan segala bisa... heheh..

khairyn said...

ati
apa laaa makan kucing. Macam tak de dah daging lain. Dorang kan boleh makan daging babi ish! Nak makan free jer la ni.

neen
suka sangat kucing kampung. makan pun tak memilih hehehe

hayad
yay! Terima kasih :)

pa'chik
ish macam ada pengalaman jer ni? Pernah pancung kucheng ka??

khairyn said...

zwit
hehe.. pose mengada-ngada.
memang bonda pun tak suka kucing tapi bila ada yng datang tu dia bagi gak makan.. kat luar.

anim
thank you :)

nur
uh! Agaknya ler kot
Daging kucing sedap? Macam arnab? Laa.. makan arnab jer la. Dulu ada org citer, makan otak monyet masa binatang tu hidup lagi sedap. Erk!

purp
erk! Dah dia ni spesis maling gak hehehe

elly
laa... dah tak de orang nak sayang dia, biarla aku sayang dia kakaka. Dulu kucing aku putih tak de secalit warna lain lepas tu aku nak cari kucing itam plak tak de secalit warna lain. Aku kan ke extremist kakaka.
kucing ganas? Rrrggggrr meoowwwww.. macam kucing miang jer tu? hahaha

zahila
hahaha.. itam lengit tu memang kesayangan ambo huhuhu.

pa'chik (lagi)
err... ko dah ada pengalaman mengawan eh tengok kucing betina mengawan ke? hwaaaakakakakakaka