Wednesday, November 22, 2006

Hari Raya yang terakhir...


Hari Ahad lepas, penduduk kampung Charles Street telah mengadakan sambutan Hari Raya untuk Muslimin dan Muslimat yang menetap di Glasgow. Sambutan diadakan di masjid Sumsa (Strathclyde University Muslim Association) pada waktu di antara Zohor dan Asar.

Alhamdulillah sambutan memang meriah dan makanan memang lazat-lazat belaka. Biasalah, saya lebih suka berdiri di belakang lensa kamera dan saya rakamkan gelagat tetamu-tetamu di majlis tersebut.Mungkin ini kali terakhir untuk tahun ini, muslimin dan muslimat dari Malaysia dapat berkumpul di dalam suasana penuh ukhuwah. Solat dilakukan secara berjemaah dan tetamu-tetamu mengeratkan lagi silaturrahim.

Saya suka!

5 comments:

Dilip Mutum said...

Thanks for dropping by my blog. Good luck with Lloyds.

Anonymous said...

kenapa mungkin kali terakhir sambut raya macam tu?

khairyn said...

Mr adam,

thanx for the input about Lloyds. Gila betul ngan bank kat sini, but I don't entirely blame them. I know several Mesians left their debts here before going back to Mesia. Soooooo irresponsible! Menyusahkan juniors yg lain.

cik Has,

sebab raya idulfitri untuk tahun ni dah abis ler. Tunggu idul-adha la plak. Or maybe I'm going down to Hull sambut together with Abg Annis and kak Marina (huhuhu kak tu) InsyaAllah.

Furthermore, ada yang dah nak balik Mesia thn depan. So we may not jumpa some of them but org baru dah ramai yang datang.

tata

Miss Aini said...

selamat hari raya...

maaf zahir batin...

salam cium tangan sambil garu2 tapak tangan kanan.

Anonymous said...

OOOoooooooo pehe! hehhehe ..kirim salam ngan KAK marina ek. hehhehe