Sunday, February 18, 2007

Ah! Kamu!

Hari ini saya mahu mencarut! Ya, saya mahu menggunakan perkataan itu. Empat huruf.

Kamu! Cina!
(juga Melayu, india dan lain-lain kaum di Malaysia yang sedang enak bersantai; tidak bekerja, tidak bersekolah kerana bercuti panjang - ya, saya jaki sebenarnya!)

Selamat Tahun Baru ...

BABI!


Juga untuk kamu, Along.
Kamu juga dilahirkan pada tahun itu. BABI!


post script;
Saya gembira hari ini. Saya dapat berbual dengan Mona semalam walaupun hanya untuk beberapa saat. Dia kedengaran lemah tapi lega. Alhamdulillah.

11 comments:

Pa'chik said...

apa sangat lah cuti sampai 4-5 hari ni, cuma cukup untuk balik kampung saja... haha.. atau hanya cukup untuk merehatkan badan. kekekeke...

alhamdulillah kawan kamu sudah semakin sihat. Semoga kondisinya akan terus baik. amin.

Iman Mawaddah said...

Erkk..terkedu :)

izinni said...

Alhamdulillah.

Za terbang ke kelantan cuti CNY ni lawat mona dan haris. dia layangkan sms bagitau mona dah beransur pulih. Alhamdulillah. mesti mona happy dapat bual ngan hang :)

semalam raya cina pertama kitaorang (as in the whole shaari clan) ke melaka. adik ku bertunang dengan orang melaka. rumah budak pompuan tu dekat dengan taman herba tepi sungai melaka tu. jangan mara aaa orang melaka .. aku mati2 ingat kawasan tu kawasan setinggan tapi rupanya kawasan kampung ... huhuhuhuhu ... semengah lagi setinggan kat selangor yang khir toyo jaki sangat tu.

sempit benor jalannya .. rumah rapat2 gila .. yang bersambung sana sini jangan cakap la.

on way balik .. ingat nak singgah rumah ayah dan bonda ko .. tapi ko tau ler kan situasi kitaorang kan?? hehhehehe ... aku ingat lagi camana nak gi umah ko .. hehhehe .. nanti la one of these days .. akan ku singgah gak .. mana la tau kan .. adik aku nak nikah ujung tahun ni .. boleh la kot menyinggah.

kemat said...

Err..bagaimana agaknya sambutan tahun baru cin akamu di sana..masih ada tarian naga dan singa, juga buah limau mandarin yg manis itu..cum atahun nie, ikon CNY (babi) x nampak pulak kat poster..Cina pun malu ngan menatang nie gamaknya

khairyn said...

salam

pa'chik,
Wah! Seronok bercuti? Sudah lama bercuti mesti malas nak masuk kerja balik.

iman,
hehehe.. hanya mengusik.

izinni,
Yep, Nab kata dia sudah hampir seperti biasa. Tersenyum & bergurau. Tapi masih belum dapat melawat suaminya.
Wah! Bakal berdondang sayang akhir tahun ini. Mungkin masa tu, mangga tak berbuah lebat? Kau rugi! hahaha

En Kemat,
Malam tadi saya tersentak ketika mendengar DJ dari satu stesen radio tempatan di sini mengucapkan 'Gong Xi Fa Chai'. Saya pandang keliling. Dejavu. Seperti saya ini di Malaysia rasanya, mendengar stesen berbahasa Inggeris yang DJnya mengucapkan Selamat Tahun Baru. Belum kelihatan lagi naga atau singa menari-nari di depan kedai-kedai cina di sini ataupun kedengaran letupan-letupan bunga api yang membingitkan telinga.

Pa'chik said...

iman, ini entri orang dengki sebenarnya, kan khairyn kan? hikhikhik

Iman Mawaddah said...

pa'chik, cuti CNY kali ni lama ekk..ramai yang sambung cuti jadi seminggu lalala..syoknya cuti :))

khairyn said...

Hah! Bersekongkol!

Makanlah limau tu banyak2. Biar batuk. dah la panas... hehehehe.. sini uhhh sejuknya hehehehe.

13may said...

hehhe....
gembira mendengar berita Mona itu...
moga akan bertambah baik...

khairyn said...

salam
13may,

terima kasih kerana mendoakan mereka :)

ALONG said...

Adusssss....terkedu..kelu lidah utk berkata