Tuesday, August 19, 2008

Kau malu tak??

Sepanjang musafir aku di bumi Glasgow ini, belum lagi pernah aku alami kelaparan kecuali atas sebab pilihan aku hendak berlapar. Belum pernah lagi aku terpaksa merayu untuk sesuap makanan. Belum pernah lagi aku meminta-minta belas ihsan insan yang lalu lalang memberi sekeping dua duit 'emas' untuk mengalas perut. Alhamdulillah nasib aku masih di dalam golongan manusia yang beruntung. Tapi, tak semua insan bernasib baik seperti aku. Masih ada yang terpaksa meminta, merayu dan berlapar kerana mereka golongan yang tidak berdaya.

Dengan ini aku mohon belas ihsan rakan-rakan yang sentiasa cukup makan, malahan berlebih-lebihan untuk menghulurkan sedikit bantuan untuk mereka. Sekiranya di dalam hati masih ada sekelumit perasaan MALU pada mereka, hulurkanlah bantuan. Harga RM50 itu sangat rendah bagi kita tapi dapat mengalas perut mereka selama dua minggu. Dua minggu saja! Kalau sumbangan anda terhenti di situ, bermakna mereka akan berlapar lagi di Hari Raya sedangkan anda mungkin MEMBAZIR makanan di waktu itu.

Ayuh! Rakan-rakan di Glasgow dan yang berdekatan (Aku tahu ramai bloggers yang singgah dari Edinburgh atau mana-mana kawasan di UK ni). Hulurkan sumbangan anda untuk mereka. Buat kawan-kawan di Glasgow ini, aku dengan akuatik akan cuba buat kutipan sebelum Ramadhan menjelma. Kami minta dalam £10 saja seorang. £10 saja! Takkan tak mampu?? Kalau boleh organise makan boleh sampai dekat £20 seorang takkan tak boleh derma separuh dari harga makanan tu kan?? Yep! Dengan tak malunya aku minta duit sebab aku SANGAT MALU dengan mereka;




Untuk maklumat penuh boleh ke laman Islamic Relief Malaysia. Atau ke blog DrBubbles

2 comments:

Pa'chik said...

sama ngan yang kat blowing bubbles tu eh??

khairyn said...

jom pa'chik!