Sunday, August 17, 2008

Hari BBQ

Tahun ni, BBQ Family Day untuk warga Malaysia Glasgow dibuat di Strathclyde County Park. Rumah kami kena perap 16 pasang kaki ayam huhuhu. Kira dekat 20kg jugalah semuanya. Jenuh setengah malam memerap ayam. Belum lagi masuk kena buat benda lain untuk potluck, ais dan air gula. Apa lagi, sambil mengerjakan ayam, buat pasta salad, jerang air gula dan isikan air dalam bekas untuk air batu, aku ngan Cik Akuatik melalak suka hati lagu-lagu rock kapak kat dapur untuk menghiburkan hati hahaha. Tugas untuk meratakan perapan tandoori pada ayam diberikan kepada Cik Mimi dan Cik Sue.

Kami dah sepakat hendak menaiki keretapi saja ke Motherwell, lepas tu baru mintak sesiapa jemput kami untuk ke Strathclyde park tu. Tiba di Motherwell, hujan masih renyai-renyai dan rasanya macam awal lagi. Jadi, kami jalan-jalan dulu kat bandarnya dulu. Hehehe... macam bestlah pulak pekannya. Kecik aje High Street tapi macam-macam kedai ada. McD, kedai judi, Woolie, Clarks, Primark, Dorothy Perkins dan Farmfoods. Ada juga kedai Peacocks yang tak ada kat Glasgow.

Selesai jalan-jalan kat situ, kami terus jalan ke Park. Dalam 1.4km dari bandar. Cuma bila dah tiba kat Park tu tak tahu pulak kat mana tempat BBQ kami. Nampak ada kumpulan yang buat BBQ juga, rupa-rupanya kumpulan Arab.. huhuhu masing-masing bawak Merc deng Bimmer. Huh! Salah kumpulan rupanya kami. BBQ kami letaknya ke dalam, jadi terpaksa panggil orang jemput kami pulak hehehe. Tapi, yang bestnya sampai jer kat tempat BBQ, terus ambik ayam. Makan time! Macam-macam ada. Banyak pencuci mulut pulak tu huhuhu.. ada kek coklat, kek batik, sedapnya.

Macam biasa acara BBQ biasanya diikuti dengan mesyuarat Kelab Umno Glasgow. Dan dengan sukachitanya aku sudah tidak lagi menjadi AJK Kelab Umno. Woohoo! Seronok. Tugas terakhir aku tadi mengambil minit mesyuarat untuk separuh masa pertama. AJK untuk sesi 2008/2009 sudah dilantik. Ah! Lepas ni aku mesti rindu mesyuarat makan-makan kakakakaka. Oh! Tadi pun makanan banyak lebih. Tak menang tangan kaum lelaki yang dok mengipas bara BBQ. Tadi pun bawak balik ayam sikit.

Hehehe... minggu depan kami nak pi acara makan-makan kat Edinburgh pulak. InsyaAllah.

5 comments:

Mimiamilia said...

gambar 1- tak tahan sungguh..anak dara nyanyi kat dapur.geli jer.:P huhuhu

gambar 2-ada cicak kat dalam train tu...huhuhuhu.

gambar-3 oh..sgt gembira saya didalam train

en_me said...

ammvoiii, sonoknyerr naik train tewwww.. kannns

Anonymous said...

kenapa..

muka...

cikmimi...

macam.....

beliau....

kecacatan....?

Najmuddin Yusoff said...

lama juga tak singgah sini, tak bertukar wajah rupanya... :)

khairyn said...

salam

mimi
err bukankah kedengaran juga suara sumbang(seh) dari ruang tamu tu? kekekeke
huh! macam kanak2 spastik dalam tren jer hehehe

en me
memang best. Tren kampung ni banyak berhenti hehehe

OJ
sebab...
beliau..
kesukaan...
hati....

tok
mencari keselesaan mata hehehehe