Friday, September 07, 2007

Duit lagi

Baca list bajet 2008

bla bla bla... oh tak yah bayar yuran sekolah bla bla bla, oh cikgu-cikgi dapat elaun lagi ek? Kerja kuat ye cikgu! Oh! Sekoah Cina ngan Tamil pun dapat bantuan gak ye.. ish ish ish.

"Effective September 2007, the Government will increase the COLA for students in the United States, United Kingdom and Canada by up to 97%, almost double the current rate."

Oh kawan-kawanku di sini sekalian. Ketahuilah betapa aku mencemburui kamu.

hahahaha... adeh!

Eh! Bagi multiple entry visa untuk Cina ngan India ni boleh ke meningkatkan pelancong ke sini? Atau menambahkan lagi penawaran 'ayam-ayam tak halal' yang sememangnya sudah banyak berkeliaran sekarang ni? Atau nak menambahkan permintaan daging-daging warna merah jambu tu? Almaklumlah potong sekor, bolehlah tahan untuk makan lima hari kan?

16 comments:

Pa'chik said...

bagi la maltipel entri visa untuk ayam slovak.. baru beh.. kekekek...
ni ayam cina ngan india... datang jual kuaci.

mana la deme nak carik duit nak buat semua tuh.. jual pinkies la kot...

khairyn said...

ko minat betul ngan ayam slovak ni kan? Ko tak nak ke ayam dari negara lain? Polish ke? ukrainian ke?

huh! pas tu ada hati kutuk aku nak cari laki Jarman kakakaka at least aku nak cari yang halal ko... ish ish ish.. nak beli kuaci jer ke dari ayam slovaks? kakakaka

err kalau dia jual pinkies ko nak beli ke? lalalala

Pa'chik said...

nak wat mende beli pinkies... haha...
aku tak obses... ko minat sungguh ngan jerman tuh..
hahah.. beza tu...

tak kisah la, janji timuran eropah.. kekek... rusia pun oke gak...

akirasuri said...

wah!
pokcik minat orang-orang eropah ek..
erk yang dekat-dekat mesir tak mau ke?
he he he..
ataupun orang malaya duk eropah..
erk tu pun tak mau ke?
he he he..

khairyn said...

ok, nak yang macamana? Ramai ni yg dari slovak mai sini. Yang Polish pun comei-comei belaka. Apa kriteria ko agaknya?

uit! Aku tak obses ngan mamat Jarman la ish ish ish

Mimi Amilia said...

tahun depan i belanja yaa...
Tungguuuuuuuuuuu!

kingbinjai said...

bukak tv tengok bajet, lepas 10 minit tukar siaran.

zwitterion said...

ayam halal pun sy tak makan sekarang..lagikan 'ayam2 tak halal'..haha

Pa'chik said...

tak obses ye... kekekek...
sangat obses mungkin.. kekekek...

sang diva said...

Harny, aku cuma obses dengan orang Malaya yang menetap di UK nun, tapi dia pulak tak obses ngan aku, cam ne tu? hehehe

ayam oh ayam, mana mari? China punya, manyak manis woooo, sana kandang babi pun talak kira punya. moleh luluk atas lu punya paha maaaaa, manyak cantik wooo.

sana lalam pondok tengah kibun lambutan pun moleh jugak maaaa talak malu punyaaaaa. tapi tokeh tatak bagi tau sama latuk, nanti latuk latang kacau sama saya wooo

hehehehe Islam Hadhari sangat kat. aku yang takut dibuatnya

blackpurple @ jowopinter said...

Tahniah orang Malaya. Kagum! Kagum! Saya sungguh kagum! Kerajaan Cemerlang, Gemilang dan Terbilang!

izinni said...

aku tak paham. COLA students ditambah2. COLA pekerja swasta kat negara ni tak pernah ada. padahal depa lagi perlu sebab ramai yang beranak pinak, gaji pun sikit terutama yang keja kilang. harapkan OT. kalau takde OT? berpiket dah 2 kali tapi sampai sekarang booo layan.

patutnya semuanya dijaga. student dijaga sekurangnya kurang sikit beban mak bapak. pekerja yang sumbang ekonomi negara patut jaga jugak.

macamana laa depa ni pikior.

pastu sin tax tak naik pulak kali ni. hmmmm ...

apa pun... hang gak melopong kan kan kan. hehehhehe

akirasuri said...

bajet thn dpn yang erk..
ha ha ha..
saya tak suka..
sekian..

faridmw said...

salam...

yer ker sampai mcm tu...

selamat menyambuat bulan ramadhan almubarak... moga kita dapat penuhinya dgn memperbanykkan ibadat dan berdoa....

khairyn said...

salam

akira,
huh! dia taste eropah gak. Pas tu ngata kita nakkan jarman ja hahaha. Jawa pun Jarman gak kan? kakaka

pa'chik lagi2
aku sangat obses ka? Ish ko ni, sungguh memahami la.. Tapi kan.. ko ni dasat la. Ramai peminat! haha

diva
haha kang dia obses ngan ko kang, ko yg susah.
Kat sini tak yah ayam sepet. Ayam blonde semuanya. kakaka

purp
ah! Malaysia buleh! adeh...

izinni
eh! COLA pekerja. hahaha. OT pun tak cukup soru. Ingat dulu kampeni dok buat had untuk OT. Ramai pening kapla kakakaka

akira lagi
bajet utk org yg suka mabuk ngan hisap rokok sebab sin tax tak naik. Dan bajet untuk keparat-keparat yg suka penuhkan kocek sendiri.

farid
ya.
insyaAllah semoga kita mendapat rahmat di bulan penuh mulia ini.

13may said...

'ayam' yg mana nih???

ps: selamat berpuasa...nanti pos kad raya kat aku tau...hahha :D