Tuesday, September 11, 2007

Dekat sejam juga menunggu si dia keluar dari balai ketibaan. Nampak saja terus lambai-lambai. Si dia tersengih-sengih. Yalah walaupun bukan pertama kali jumpa aku kat sini, tapi ini kali pertama turun flight di Glasgow International Airport. Tersengih-sengih dia nampak aku. Laaa... aku pun tersengih-sengih juga kan. Nasib baik tak terlompat-lompat.

Tiba saja di rumah, terus buatkan sandwich untuk dia. Ingatkan nak masakkan nasi tapi takut dia kepenatan sangat nanti tak ada selera pula nak makan. Alhamdulillah berselera juga dia makan. Lepas mandi solat zohor ngan asar, aku suruh dia tidur. Dalam bilik. Yang dah aku kemas secantik-cantiknya dan seharum-harumnya. Tapi biasalah masih lagi jet lag, tapi aku biarkan aje dia rehat dulu. Sambil-sambil tu aku terus ke dapur masak. Lepas makan, aku suruh dia tidur terus. Hilangkan jet lag. Alhamdulillah pagi ni dia sudah segar bugar. Rasanya nak keluar berdua-duaan tapi cuaca tak berapa baik, mendung dan hujan. Mungkin petang-petang sikit, bila matahari sudah keluar barulah kami keluar agaknya.

Hehehe
Cik Sue ni akan buat masters dengan aku di Strathclyde. Setahun dia akan kongsi bilik dan katil dengan aku. Maknanya dia qualify jadi teman seranjang aku selama 12 bulan. Cik Sue ni lah si dia yang aku kata dulu nak datang sini. Yang aku cerita lepas aku borak ngan ayahanda aku pasal nikah jarak jauh. Dia jugalah yang aku tak boleh bawak beraya sebab aku bakal kerja Hari Raya. Cik Sue ni memang aku kenal dah lama. Kami kerja satu syarikat dan kami pernah jadi rakan serumah bertahun-tahun lamanya.

Oh... maafkanlah aku atas segala kekeliruan tu ye. Saja nak gembirakan hati orang yang ingat aku nak sambut 'si dia' yang berlainan jantina hehehe. Eh! Tapi apa salahnyakan kalau ramai yang mendoakan aku mendapat jodoh. Eh, doa korang kan mujarab. hahaha

22 comments:

Anonymous said...

ameen :)

akirasuri said...

terjawab dah!
ha ha ha..

kita TUNGGGGGUUUUUUUUUUUUU!!!!!
:p

akirasuri said...

eh lupa..
aminnn...

mak lang bedah said...

ceh..appa raa.

Ingat lain jantina.

Apa pun, selamat bertemu jodoh satu hari nati..amiin

Pa'chik said...

oit.. semalam ada tajuk takde cerita, hari ni ada cerita takde tajuk...

mamai lagi ye...

Pa'chik said...

bab cubaan mengelirukan tu.. eleh... tak makan la...

khairyn said...

salam

anon
terima kasih. Err.. macamku kenal dirimu itu. hehehe. Nostalgik lagi?

akira
tunggu? bas? keretapi? hehehe
amiin... juga

mak lang
alaa jangan marah. Ish ish sapalah nakkan saya ni mak lang. Dahla mak pak jauh, kerja pun pencuci tandas jer hehehe

pa'chik
eh ya la.. tak tau nak buat tajuk apa sebenarnya.. sat sat pikir. Dapat ilham nanti aku letak tajuk ek.

khairyn said...

pa'chik

eleh jangan sombong. kang aku cut n paste komeng ko kang kang kang.. hahaha.. aku taula lepas tu ramai kengkawan aku bocor rahsia hahahahaha

akirasuri said...

kita tunggu alah pa nama dia tu..
alah dia tu..
pa nama dia..
ha ha ha..

khairyn said...

ati

hang ni. Ada masa berapa jam ja nak sakat. sat gi masuk bulan ramadhan dah tak leh sakat. hantu setan kan ke kena ikat kakakakaka

akirasuri said...

kak..

ha ha ha..
esok tak jatuh puasa..
jadi masih ada sehari sakat mensakat..
hahak :))

Pa'chik said...

eleh.. sualan tu.. biasa ah.. layann... kekekek....
cara ko tules dan jawab pun.. meragukan.. kekekek...

khairyn said...

ati
haha.. sini masih lagi menunggu bila nak announce puasa. Mungkin Khamis juga. Alahai nostalgic la. Ini kali ke 2 sambut Ramadhan di sini. hehehe. Sakatlah puas-puas.

pa'chik
haha.. eleh alasan lagi tuh. Ko baca balik ek semua komeng kahkahkah. Sukilo ko lah hahaha.
nyway, Cik Sue orang Kelantan.*kenyit kenyit mata*
See.. kan ke aku kata nak cari teman orang Pantai Timur lalalala

Achik_Sufi said...

selamat..selamat..selamat...
selamat berpuasa...n selamat berbuka puasa...

p/s; thanks bebanyakla no....

Pa'chik said...

ala itu orang kata saja mengikut permainan pihak lawan... kekeke...

Indera Kencana said...

Hahahahahahaha... akhirnya tiba juga teman seranjang Khairyn. Moga kesunyian akan terubat. Hanya sahabat lama lebih mengetahui kita berbanding orang lain. Moga kedatangan Sue menceriakan hari Khairyn.

(P/s : Harap saya boleh bersama kalian - Khairyn dan Sue. Tetapi bukan sebagai teman seranjang. Eeeeeuuuuooowwww...)

Selamat Berpuasa ye Khairyn. Jaga diri baik-baik..

ELLEMILANO7 said...

wah jeles lak aku dengar....rindu nak pergi sana lagi...

rindu nak makan meehoon goreng letak udang yang kau masak hari tu....

kemaruk nak makan puding jelly kat tesco...

teringin nak pergi marks & spencer beli chocolate & makanan yg best2 tu

teringin nak makan kebab kat London...

teringin nak berjalan2 sampai terkehel kaki macam hari tu...

teringin...teringin...teringin...waaaaaaaaaaaaaaa...aku jelessss

akhirnya sampai gak sabun samak & dawai kokot kau tu...sorry lambat...yang penting ada orang yang hantar sampai ke rumah lagi!

Dura said...

Seronok nyer dapat bersama sue semula..aku mengidam kat hang punya nasi goreng peria ..ayam goreng jangan lupa maaa...

Summer time boleh mai kat tempat aku plak nooo..

blackpurple @ jowopinter said...

Tak rimaskah tidur sekatil? He he he!

khairyn said...

salam

achik-sufi,
buku dah sampai. Ni nak hantar macamana ni? Ada member kat Mesir yg nak pi Syria atau ada member Syria nak mai Mesir?? Nanti hang habaq tau.

pa'chik
alaa kalu jeles, katakan saja hahaha. dah dah tak moh panjang2 benda remeh ni. Hang doakan aku ja na! Ni esok dah posa. Ramadhan penuh keberkatan.

indera
haha.. tu prepare IELTS dulu.
Ish! tak hingin nak bertiga2 uih. Roboh katil! hahaha

elly
awat hangpa pakat rindu dgn masakan aku ni? Sedap ka? Ya sabun samak dawai kokot dah tiba dgn selamatnya. Kata nak pi ostolia? Huh! Tercapai cita-cita hang nak pi tanah besar cina tu ya hahaha

dura!
hahaha akhirnya hang kuar gak dari pertapaan tu ek? Kalau tak dok skodeng aku dari cemetery kat Houston tu jer laa hahaha. Sori lama tak emel. Nanti2 aku citer panjang2.
yg sorang nak meehon udang yang sorang nak nasi goreng peria. Ish. Yang pelik2 tu gak yg sedap ek? Kat sini nak cari peria kena pi kedai cina!! Bohsan.

purp
persediaan untuk berdua-dua nanti. Eceh eceh eceh. Kudoakan yang baik-baik saja untukmu dan cik itu ya!

innocent said...

da agak da pempuan punya~
klo btol nikah jarak jauh,
gaya bahasa dia mesti lain...
kekekeke...

[hunger]

Ainin Naufal said...

Selamat menjalani ibadah puasa. Jangan lupa bangun sahur tau. Err... akan kudoakan agar kau mendapat jodoh. Bulan posa ni elok banyakkan berdoa. :D